naruto mugen

du¿o gier,anime i ró¿ne


#1 2007-09-15 07:58:40

zanek

Administrator

Zarejestrowany: 2007-09-14
Posty: 77
Punktów :   

Techniki Shinobi (Ninja)

Techniki ninja (Jutsu) to swojego rodzaju czary. Na mo¿liwo¶æ wykonywania takich "czarów" sk³adaj± siê dwa czynniki: pierwszy to energia, któr± ninja wytwarza ka¿d± z milionów komórek w³asnego cia³a, a drugi to energia duchowa nabywana stopniowo wraz z treningiem/æwiczeniami. Po³±czenie tych dwóch energii nosi nazwê Chakry (wym. czakry).

Po chakrze pora na Jutsu (techniki ninja). W skrócie jest to uwolnienie uprzednio zebranej chakry do wykonania okre¶lonych czynno¶ci, a tymi czynno¶ciami s± oczywi¶cie ró¿ne techniki ninja. Samo uwolnienie chakry nie jest prostym procesem, i kluczowym elementem s± tutaj pieczêcie (okre¶lone znaki, gesty d³oni), które pomagaj± sterowaæ nad przep³ywem energii w ludzkim ciele - wznosz± si³ê ¿yciow± (w Japonii znane pod nazw± kuji-kuri czyli ró¿nych uk³adów palców - w tradycjach hinduskich i tybetañskich zwane mudrami, ¼ród³o Ashida Kim - ¯elazne Cia³o Ninja), lecz nie zawsze do wykonywania technik potrzebne s± pieczêcie. Ogólnie mamy 12 g³ównych pieczêci (nie licz±c dodatkowych indywidualnych znaków), a ich nazwy pochodz± od chiñskiego zodiaku. Zobacz listê 12 pieczêci oraz wzory u³o¿enia palców ka¿dej z nich.

Jutsu mo¿emy rozró¿niaæ ze wzglêdu na rodzaj (Ninjutsu, Taijutsu...), element (ogieñ, ziemia...) i rangê (A, B, C...).

Rodzaje Jutsu
    Ninjutsu - techniki ninja. S± to w³a¶ciwe techniki u¿ywane przez Shinobi Do ich wykonania trzeba skupiæ chakre i wykonaæ okre¶lone pieczêcie. Dziel± siê na 5 g³ównych elementów - ziemia, wiatr, ogieñ, burza, woda - opisanych szczegó³owo w "5 elementach ninjutsu".
    Taijutsu - techniki cia³a. Podstawowy rodzaj technik. Elementy ró¿nych stylów walki wrêcz. Taijutsu wymaga przede wszystkim wysi³ku fizycznego, nie potrzebne s± tutaj ¿adne pieczêcie, a treningi (maj±ce na celu zwiêkszenie szybko¶ci i si³y ninja) to æwiczenia znane prawie ka¿demu z nas . Przyk³adowo mog± to byæ pompki lub biegi ró¿no dystansowe. Najsilniejsze techniki Taijutsu wymagaj± prze³amania ograniczeñ fizycznych cia³a. Ka¿dy posiada 8 bram chakry. Shinobi po prze³amaniu poszczególnych z nich jest zdolny do nadludzkiego wysi³ku np. mo¿e wykorzystaæ si³ê swoich miê¶ni prawie w 100% (dla porównania na co dzieñ przeciêtny cz³owiek wykorzystuje 30% potencja³u swoich miê¶ni).
    Genjutsu - techniki iluzji. Techniki, które mo¿na okre¶liæ zdaniem „nie wszystko co widzisz musi byæ prawdziwe” - wprowadzaj± przeciwnika w b³±d. S³u¿± do paranormalnego atakowania. Chocia¿ to tylko iluzje to jednak mog± zadawaæ obra¿enia fizyczne i psychiczne. Oczywi¶cie nie wszystkie s± na tyle doskona³e, ¿eby nie mo¿na siê by³o przed nimi uchroniæ.
    Fuuinjutsu - techniki pieczêtuj±ce. Cech± szczególn± jest pieczêtowanie (umieszczanie) danej rzeczy / osoby / zwierzêcia / demona w kim¶ lub czym¶ innym. Do technik pieczêtuj±cych nale¿± tak¿e Jutsu, które neutralizuj± lub w jaki¶ sposób zmieniaj± ju¿ istniej±ce pieczecie.
    Doujutsu - techniki oczne. Okre¶lenie technik opartych na zaawansowanych wiêzach krwi. Do ich wykonania nie potrzeba wykonywaæ ¿±dnych pieczêci - wszystko dzieje siê w oczach u¿ytkownika. Sharingan to Doujutsu, które ma mo¿liwo¶æ kopiowania innych technik ninja - jest to zdolno¶æ klanu Uchiha.
    Hijutsu - techniki sekretne. Techniki jak Doujutsu podobnie oparte na zaawansowanych wiêzach krwi, dlatego nie da siê ich np. skopiowaæ Sharingan’em - jest to tak samo zaawansowana technika jak Sharingan czy Byakugan.
    Kinjutsu - techniki zakazane. Zbiór technik ró¿nego rodzaju, które uwa¿a siê za zakazane i/lub niedostêpne dla przeciêtnego Shinobi. Te techniki s± ustalane przez Kage danej wioski i zapisane na specjalnym zwoju ninja.

5 G³ównych elementów Ninjutsu
    Doton (ziemia) - techniki zwi±zane z ziemi± i piaskiem. Wiele Jutsu tego elementu mo¿na nazwaæ pasywnymi (wszelkie ¶ciany, bariery z piasku i b³ota) choæ nie brakuje tak¿e ofensywnych ziemnych technik z *wiêkszego kalibru*. Do shinobi u¿ywaj±cych tego elementu mo¿emy zaliczyæ 3-go Hokage i Jiroubou.
    Fuuton (powietrze) - techniki zwi±zane z wiatrem i ci¶nieniem powietrza. Wiatrowe Jutsu z kolei dobrze sprawuj± siê jako atak i obrona w jednym. S± to przede wszystkim wielkie podmuchy i tornada. Tego typu Jutsu u¿ywa Temari i Baki.
    Katon (ogieñ) - techniki zwi±zane z ogniem. Ogniste Jutsu skupia siê na przemianie wydmuchiwanego powietrza w ogieñ, dlatego ninja korzystaj±cy z nañ nabieraj± jak najwiêcej powietrza do p³uc przed u¿yciem tego rodzaju technik. Sasuke i 3-ci Hokage mog± poszczyciæ siê znajomo¶ci± technik ognistego elementu.
    Raiton (burza, piorun) - techniki zwi±zane z elektryczno¶ci± i wy³adowaniami elektrycznymi. Tego typu Jutsu charakteryzuj± siê przecinaniem wszystkiego i ra¿eniem przeciwników elektryczno¶ci±. Do znawców tego elementu mo¿emy zaliczyæ Kakashi'ego i Raiga.
    Suiton (woda) - techniki zwi±zane z wod±. Jutsu o elemencie wody mog± tworzyæ wszelakie bestie, klony, bariery, wiêzienia i pociski wodne. Wodnych technik u¿ywaj± przede wszystkim Zabuza, Kisame i 2-gi Hokage, który nie potrzebowa³ nawet znajdowaæ siê blisko zbiornika wodnego, ¿eby wykonywaæ wodne Jutsu.

Inne elementy Ninjutsu
    Mokuton (drzewo) - techniki zwi±zane z ro¶linno¶ci±. Charakteryzuj± siê kontrol± nad wzrostem drzew i krzewów co mo¿e byæ wykorzystane do uwiêzienia czy te¿ zmia¿d¿enia przeciwnika. Drzewnymi technikami pos³ugiwa³ siê 1-wszy Hokage.
    Hyouton (lód, ¶nieg) - techniki zwi±zane z lodem, zamarzaniem i ¶niegiem. Swojego rodzaju po³±czenie elementów wody i powietrza. Lodowe Jutsu mog± tworzyæ bestie, bariery, wiêzienia i zamiecie ¶nie¿ne (dowód na powi±zanie z elementami wody i powietrza). Dobrym przyk³adem ninja, który pos³uguje siê technikami lodu jest Haku i wielu shinobi z ukrytej wioski ¶niegu (Naruto Movie 1).

Rangi technik ninja
    Ranga E (stopieñ zaawansowania 1/6) - Podstawowe techniki, których przysz³y shinobi uczy siê w Akademii Ninja. Na koñcu organizowane s± egzaminy z tych Jutsu i Ci którzy zdali staj± siê Genin'ami.

Przyk³ady: Bunshin no Jutsu, Kawarimi no Jutsu, Henge no Jutsu
    Ranga D (stopieñ zaawansowania 2/6) - Techniki na poziomie Genina, które wymagaj± lepszego ni¿ w akademii opanowania kontroli przep³ywu Chakry. Do klasycznych æwiczeñ tej sztuki nale¿y nauka chodzenia po drzewach.

Przyk³ady: Kage Shuriken no Jutsu, Juujin Bunshin, Shunshin no Jutsu
    Ranga C (stopieñ zaawansowania 3/6) - Jutsu poziomu Chuunina, techniki z którymi wiêkszo¶æ Genin'ów miewa problemy, jednak s± tak¿e wyj±tki kiedy Genin nauczy³ siê kilku technik z tego poziomu i przek³ada siê to na jego przewagê w walce z innymi Genin'ami.

Przyk³ady: Kuchiyose no Jutsu, Shintenshin no Jutsu, Shishi Rendan
    Ranga B (stopieñ zaawansowania 4/6) - techniki z asortymentu Jounin'ów i Specjalnych Jounin'ów. Wymagaj±ce ju¿ nieco wiêkszych nak³adów Chakry. Jak to zwykle bywa Chuunini mog± znaæ wybrane techniki z tego przedzia³u, istniej± tak¿e przypadki kiedy to niezwykle utalentowani Genin'owie znaj± jakie¶ Jutsu tego poziomu.

Przyk³ady: Kage Bunshin no Jutsu, Omote Renge
    Ranga A (stopieñ zaawansowania 5/6) - to tak¿e s± Jutsu na poziomie Jounin'ów, jednak w odró¿nieniu od kategorii B te techniki potrzebuj± jeszcze wiêkszych nak³adów Chakry i przewa¿nie s± to indywidualne Jutsu przypisane do konkretnych Shinobi - wiêc nie ka¿dy Jounin mo¿e ich siê nauczyæ. Genini i Chuunini geniusze równie¿ siêgaj± po techniki tego stopnia zaawansowania.

Przyk³ady: Chidori, Rasengan, Tajuu Kage Bunshin no Jutsu
    Ranga S (stopieñ zaawansowania 6/6) - mamy tu do czynienia przede wszystkim z zakazanymi technikami (wiêkszo¶æ ze wzglêdu na "drastyczne" mo¿liwo¶ci). Jest to poziom Sannin'a i Kage oraz niektórych Jounin'ów. Wybrane sekretne techniki równie¿ klasyfikowane s± na rangê S.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.026 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.super-bakugany.pun.pl www.zszz.pun.pl www.narutosanhan.pun.pl www.rzeczpospolita.pun.pl www.geologia.pun.pl